Algemene gegevens |
BHS-nummer |
Scheepsnaam |
Type schip |
Gebouwd van |
Bouwjaar |
Werf |
Plaats van de werf |
11688 |
VARNE III |
luxe motor |
– |
in 1922 |
Groot, de en van Vliet |
Slikkerveer |
|
Gebied en vracht |
Oorspronkelijk vaargebied |
Oorspronkelijk soort vracht |
Huidige ligplaats |
– |
– |
Onbekend |
|
Korte geschiedenis van dit schip |
In 1995 heb ik het schip gekocht in sterk verwaarloosde staat als beunschip met kraanfundatie. Het schip had de indeling van een beurtschip met brede gangboorden, 75 cm en een lage den, 30 cm. Vroeger was er een mastdek op gelijke hoogte van de gangboorden en hiervoor een kistluik. Het dek boven de machinekamer was eveneens op gelijke hoogte met de gangboorden en in de kleine stuurhut (ca. 120 bij 100 cm) stond men slechts 15 cm boven dit dek. Het boeisel is 39 cm hoog. In de winter van '95 heb ik het schip verbouwd en gewijzigd naar een luxe motor-uiterlijk. De gangboorden zijn smaller gemaakt, 55 cm, de den is vernieuwd, 72 cm fhoog en het dek boven de machinekamer is op potdekselhoogte gebracht. Hierop is een stuurhut geplaatst van 2.85 breed en 2.40 lang. De Kromhout is door een motorenverzamelaar uit het schip gehaald. De roef is voor een groot deel vernieuwd en het boeisel is weer aangebracht.
In januari 1998 is de nieuwe motor geplaatst en in de toekomst komt er weer een laadtuig op het voordek. Het schip is nu in gebruik als werkschip voor ons aannemersbedrijf. |
|
Maten |
Lengte |
Breedte |
Diepgang |
Holte |
Tonnage |
Hoogte mast |
28 m 50 cm |
5 m 17 cm |
1 m 10 cm |
1 m 90 cm |
– |
– |
|
Motoren: |
Merk |
Type |
Serienr. |
Bouwjaar |
Nieuw of gereviseerd? |
Jaar geplaatst |
Jaar afgedankt |
DAF |
575 |
– |
– |
– |
– |
– |
|