Het schip werd gebouwd met "Haagse maten" voor het vervoer van onder andere bouwmaterialen richting Den Haag. De opdrachtgever was Reijer Timmerman uit Dordrecht die het schip de naam 'Cornelia' gaf.
Vanaf 1932 tot 1968 voer het onder de naam 'Frieda' voor de familie Schuller. Er werden in die tijd vanuit de Limburgse mijnen veel kolen vervoerd naar Holland.
De eerste motor was een 100 pk Kromhout, die in 1963 werd ingebouwd. Voordien werd het voornamelijk gesleept.
De tweede motor was een 275 pk sterke Bohn & Kahler, terwijl de huidige motor een moderne Caterpillar 3408 is van 450 pk. Hiermee kon het schip goed meekomen in de moderne vrachtvaart.
In 1977 kwam de naam 'Vertrouwen' op de kop te staan.
Bij Scheepswerf Poppen in Zwartsluis is het schip in 1983 in opdracht van de toenmalige eigenaar, W. van den Doel, met 4 meter verlengd teneinde een grotere inhoud van het laadruim te krijgen.
Op 5 september 2005 werd het schip verkocht aan de huidige eigenaar die tot 2013 ladingen vervoerde door heel Europa, zoals mais, tarwe, mout, veevoeder, kunstmest, staal, zand en diverse gesteenten en mineralen. Bestemmingen waren: Aalter, Algermissen, Ampsin, Andel, Andenne, Beernem, Boorsem, Brake, Bramsche, Bremen, Brugge, Brunsbuttel, Deinze, Delfzijl, Denain, Deventer, Dorsten, Dortmund, Drachten, Duinkerken, Duisburg, Eemshaven, Emden, Enschede, Flémalle, Floreffe, Genemuiden, Gent, Ghlin, Grobbendonk, Haldensleben, Hamm, Hasselt, Heeg, Heijen, Ibbenburen, Izegem, Kessenich, Lanaken, Landelies, Leer, Leerdam, Lieshout, Luik, Maashees, Maassluis, Maastricht, Maagdenburg, Merksem, Minden, Munster, Neuss, Nijkerk, Oberhausen, Oostende, Oosterhout, Rees, Roeselare, Roermond, Sluiskil, Sneek, Steenwijk, Swalmen, Tihange, Venlo, Vlaardingen, Weert, Weesp, Wemeldinge, Zeebrugge. |
|