Algemene gegevens |
BHS-nummer |
Scheepsnaam |
Type schip |
Gebouwd van |
Bouwjaar |
Werf |
Plaats van de werf |
14313 |
UK 39 |
kotter uit de kuilvisserij |
staal gejoggeld |
in 1959 |
Voorwaarts T. van der Beldt |
West Graftdijk |
|
Gebied en vracht |
Oorspronkelijk vaargebied |
Oorspronkelijk soort vracht |
Huidige ligplaats |
IJsselmeer |
Visserij |
Den Bosch en omgeving, Heusden, afgedamde Maas |
|
Korte geschiedenis van dit schip |
Schip is in 1959 van stapel gelopen met een Steyer motor 60/90 pk. In 1966 motor vervangen door Scania Vabis D8 116pk.
10-1971 uitgeschreven visserijregister Urk vanwege verbod op kuil(kuul) visserij methode. Daarna verkocht en verbouwd tot jacht in huidige vorm.
Motor, koppeling schroef en schroefas zijn nog intact en in goede staat. |
|
Illustraties: |
|
UK 39 in werkzame periode Gemaakt op/in: 1964
Klik op de thumbnail voor een grotere illustratie (opent in een nieuw venster). |
|
Maten |
Lengte |
Breedte |
Diepgang |
Holte |
Tonnage |
Hoogte mast |
14 m 65 cm |
3 m 85 cm |
1 m 50 cm |
– |
– |
7 m 05 cm |
|
Motoren: |
Merk |
Type |
Serienr. |
Bouwjaar |
Nieuw of gereviseerd? |
Jaar geplaatst |
Jaar afgedankt |
Scania Vabis |
D8 R40 |
726874 |
1966 |
Nieuw |
1966 |
– |
|
Bijzonderheden |
In de bovenste gang bevindt zich op ca éénderde ( Mastspoor) vanaf de kop een stuik die geklonken is ipv gelast. Bij navraag bij voormalige werknemer van de werf, dhr Arie Taam, was dat gebruikelijk omdat de werf daarmee kennis en kunde toepaste dat de verbinding sterker is dan dat het gelast zou zijn. Men had daar goede ervaringen mee. |
|