De Coaster

Details over het schip De Coaster, BHS nummer 15502


Algemene gegevens
BHS-nummer Scheepsnaam Type schip Gebouwd van Bouwjaar Werf Plaats van de werf
15502 De Coaster Wad- en Sontvaarder ijzer in 1909 Coops & Nieborg Hoogezand
Gebied en vracht
Oorspronkelijk vaargebied Oorspronkelijk soort vracht Huidige ligplaats
Duitse wadden, Zweden, Denemarken en Elbe Rotterdam en omgeving, Waterweg en Z-H eilanden
Korte geschiedenis van dit schip
Ons schip heeft tot begin jaren '70 gevaren tussen Duitsland, Denemaren, Zweden en de waddeneilanden met vnl. hout. Destijds waren haar naam Ella en Henri. Begin jaren' 70 is het schip door de scouting verwaarloosd. In 2010 is het schip door de vorige eigenaar opgeknapt en is er een "nieuwe" motor ingezet. In 2020 is het schip door huidige eigenaar verder opgeknapt en wee helemaal vaarklaar gemaakt. Meer info & visuals op www.decoaster.nl
Illustraties:
Klik hier voor de afbeelding
Gemaakt op/in: 03.04.2022
Creative Commons Licentie

Klik op de thumbnail voor een grotere illustratie (opent in een nieuw venster).
Klik hier voor de afbeelding


Klik op de thumbnail voor een grotere illustratie (opent in een nieuw venster).
Klik hier voor de afbeelding
Gemaakt op/in: 03.04.2022


Klik op de thumbnail voor een grotere illustratie (opent in een nieuw venster).
Klik hier voor de afbeelding
Gemaakt op/in: 03.04.2022


Klik op de thumbnail voor een grotere illustratie (opent in een nieuw venster).
Klik hier voor de afbeelding
Gemaakt op/in: 01.04.2023


Klik op de thumbnail voor een grotere illustratie (opent in een nieuw venster).
Maten
Lengte Breedte Diepgang Holte Tonnage Hoogte mast
28 m 50 cm 5 m 22 cm 1 m 50 cm
Motoren:
Merk Type Serienr. Bouwjaar Nieuw of gereviseerd? Jaar geplaatst Jaar afgedankt
Baudouin DK6 1967
Bijzonderheden
Onze Wad- & Sontvaarder heeft tot begin jaren '70 gefunctioneerd als transportschip voor met name hout. In de jaren '70 is het schip helaas niet onderhouden door de Scouting. In 2011 is het schip door de vorige eigenaar flink onderhanden genomen maar is het achterschip en stuurhut niet meegenomen. In 2020 is schip door huidige eigenaar verder onderhanden genomen en is nieuwe stuurhut erop gebouwd in stijl van de vorige maar iets ruimer. Ook is de motor, een Baudouin uit de jaren '70 gereviseerd en is het ship weer helemaal vaarklaar gemaakt.