Algemene gegevens |
BHS-nummer |
Scheepsnaam |
Type schip |
Gebouwd van |
Bouwjaar |
Werf |
Plaats van de werf |
15503 |
Kahless |
Spitse praam |
– |
circa Eind |
onbek |
onbek |
|
Gebied en vracht |
Oorspronkelijk vaargebied |
Oorspronkelijk soort vracht |
Huidige ligplaats |
Utrecht |
– |
Den Haag en het Westland |
|
Korte geschiedenis van dit schip |
Vermoedelijk begin jaren 50 gebouwd, helemaal geklonken, romp is een Utrechtse Praam |
|
Illustraties: |
|
Klik op de thumbnail voor een grotere illustratie (opent in een nieuw venster). |
|
|
Klik op de thumbnail voor een grotere illustratie (opent in een nieuw venster). |
|
|
Klik op de thumbnail voor een grotere illustratie (opent in een nieuw venster). |
|
|
Klik op de thumbnail voor een grotere illustratie (opent in een nieuw venster). |
|
|
Klik op de thumbnail voor een grotere illustratie (opent in een nieuw venster). |
|
Maten |
Lengte |
Breedte |
Diepgang |
Holte |
Tonnage |
Hoogte mast |
12 m 50 cm |
2 m 60 cm |
0 m 70 cm |
– |
8,000 ton |
– |
|
Motoren: |
Merk |
Type |
Serienr. |
Bouwjaar |
Nieuw of gereviseerd? |
Jaar geplaatst |
Jaar afgedankt |
Mercedes |
OM636 |
– |
– |
– |
– |
– |
|
Bijzonderheden |
Zover ik heb kunnen vinden is het een zeldzame Utrechtse PraamMuseumwerf Vreeswijk heeft er 1 met een compleet identieke romp en heb ook contact gezocht met deze haven om meer te weten te komen, op dit moment geen nieuwe feedback gehad recentelijk.Zodra ik er foto's bij kan doen zal je zien dat het een bijzondere open kuip heeft met een aparte machinekamer voor gedreven door een Mercedes OM636 motor Ik heb in de lijst maar een spitspraam aangegeven omdat ze ook zo wel eens genoemd worden en bij gebrek aan een Utrechtse Praam keuze |
|