TUULA

Details over het schip TUULA, BHS nummer 15522


Algemene gegevens
BHS-nummer Scheepsnaam Type schip Gebouwd van Bouwjaar Werf Plaats van de werf
15522 TUULA Marinevaartuig hout circa 1900 Marine Onbekend
Gebied en vracht
Oorspronkelijk vaargebied Oorspronkelijk soort vracht Huidige ligplaats
Wereldwijd Friesland
Korte geschiedenis van dit schip
In archieven van de marine de bouwtekeningen gevonden. Via overdracht begrepen dat de 30” sloepen zowel in stoom als motor uitvoering werden gemaakt. De eerste eigenaar heeft vertelt dat de sloep oorspronkelijk een stoommachine heeft gehad. Hiervan geen bewijs gevonden. De sloep heb ik ooit ge-hermotoriseerd met een Samofa uit 1955 type 2-S-108 (gebaseerd op een Kromhout ontwerp). De originele motorsloepen werden oorspronkelijk met een 2 cilinder Kromhout ruwe olie motor uitgevoerd.
Illustraties:
Klik hier voor de afbeelding TUULA
Gemaakt op/in: 20-06-2023
Creative Commons Licentie

Klik op de thumbnail voor een grotere illustratie (opent in een nieuw venster).
Klik hier voor de afbeelding


Klik op de thumbnail voor een grotere illustratie (opent in een nieuw venster).
Klik hier voor de afbeelding


Klik op de thumbnail voor een grotere illustratie (opent in een nieuw venster).
Klik hier voor de afbeelding


Klik op de thumbnail voor een grotere illustratie (opent in een nieuw venster).
Klik hier voor de afbeelding


Klik op de thumbnail voor een grotere illustratie (opent in een nieuw venster).
Klik hier voor de afbeelding


Klik op de thumbnail voor een grotere illustratie (opent in een nieuw venster).
Klik hier voor de afbeelding


Klik op de thumbnail voor een grotere illustratie (opent in een nieuw venster).
Klik hier voor de afbeelding


Klik op de thumbnail voor een grotere illustratie (opent in een nieuw venster).
Klik hier voor de afbeelding


Klik op de thumbnail voor een grotere illustratie (opent in een nieuw venster).
Maten
Lengte Breedte Diepgang Holte Tonnage Hoogte mast
9 m 14 cm 2 m 34 cm 0 m 96 cm 1 m 16 cm 5,000 ton
Motoren:
Merk Type Serienr. Bouwjaar Nieuw of gereviseerd? Jaar geplaatst Jaar afgedankt
Samofa 2-S-108 1954
Bijzonderheden
In archieven van de marine de bouwtekeningen gevonden. Via overdracht begrepen dat de 30” sloepen zowel in stoom als motor uitvoering werden gemaakt. De eerste eigenaar heeft vertelt dat de sloep oorspronkelijk een stoommachine heeft gehad. Hiervan geen bewijs gevonden. De sloep heb ik ooit ge-hermotoriseerd met een Samofa uit 1955 type 2-S-108 (gebaseerd op een Kromhout ontwerp). De originele motorsloepen werden oorspronkelijk met een 2 cilinder Kromhout ruwe olie motor uitgevoerd.