Mps Miro

Details over het schip Mps Miro, BHS nummer 15332


Algemene gegevens
BHS-nummer Scheepsnaam Type schip Gebouwd van Bouwjaar Werf Plaats van de werf
15332 Mps Miro Luxe Motor ijzer in 1916 Werf D. Boot - De Vooruitgang Alphen Gouwsluis
Gebied en vracht
Oorspronkelijk vaargebied Oorspronkelijk soort vracht Huidige ligplaats
Ned. - België - Frankrijk Zuid en midden Limburg
Korte geschiedenis van dit schip
Deze Luxe Motor is in 1916 gebouwd op 22 mtr. op de scheepswerf D. Boot - De Vooruitgang te Alphen Gouwsluis en genoemd Alverna - Rond 1924 verlengd bij de Vooruitgang tot de huidige lengte van 26 mtr.
Na gebruik als vrachtschip - in de beurt en pakket vaart - voor steenkool transport en de natte aannemerij, voor div. Nederlandse en Belgische eigenaren, is ze in de 60er jaren als woonschip opgelegd en vergeten. Het schip is in 1996 geheel onttakeld van de sloop gered. - Vanaf 1996 - na een voorstudie van de bekende scheeps architect Andre Hoek te Edam geheel gerestaureerd, opgebouwd en gemotoriseerd. Men heeft rekening gehouden met hedendaagse opvattingen van veiligheid en de klassieke lijnen en de stijl van de Luxe Motor - Deksalon uit de twintiger jaren. Het interieur is klassiek scheeps - en ingericht als comfortabel gentlemen Yacht in de stijl van de Spaanse kunstenaar Joan Miro , naar wie het schip is vernoemd. Salon Yacht Miro is 26 mtr lang, 4.55 mtr. breed - Heeft een kruiplijn van 3.45 mtr. en een diepgang van 1.25 mtr. geballast 145 Mtr. en voldoet heden aan alle wettelijke eisen . Hierdoor is het Schip geschikt om binnendoor te varen van Denemarken tot Zuid-Frankrijk. incl. Rijn. De Miro word vanaf 2000 beroepsmatig gebruikt als kleinschalig varend Hotel schip. Max. 10 Passagiers + 2 bemanning . In Ned. - België - Frankrijk en
Duitsland
Illustraties:
Klik hier voor de afbeelding


Klik op de thumbnail voor een grotere illustratie (opent in een nieuw venster).
Websites:
Dit schip komt voor op de website:
(tip: Klik op onderstaande link. De website opent dan in een nieuw venster.)
http://www.dutchparadise.com
Beschrijving Trefwoorden Bijzonderheden
- - -
Maten
Lengte Breedte Diepgang Holte Tonnage Hoogte mast
25 m 95 cm 4 m 55 cm 1 m 25 cm 1 m 65 cm 101,000 ton
Brandmerken:
Gegevens van het kadasternummer (brandmerk) “Brandmerk : 316 B, S - Hage 1928”
Brandmerk Naam eigenaar (vlgns kadaster) Naam schip (vlgns kadaster) Bijzonderheden
Brandmerk : 316 B, S - Hage 1928 Geanonimiseerd. Alleen zichtbaar voor LVBHB-leden. - -
Gegevens van het kadasternummer (brandmerk) “Brandmerk : 316 B, S - Hage 1928”
Brandmerk Naam eigenaar (vlgns kadaster) Naam schip (vlgns kadaster) Bijzonderheden
Brandmerk : 316 B, S - Hage 1928 Geanonimiseerd. Alleen zichtbaar voor LVBHB-leden. Miró***** -
Motoren:
Merk Type Serienr. Bouwjaar Nieuw of gereviseerd? Jaar geplaatst Jaar afgedankt
DAF DH - 825 D I 8553 1996 Gereviseerd 1998
Merk Type Serienr. Bouwjaar Nieuw of gereviseerd? Jaar geplaatst Jaar afgedankt
Bijzonderheden
Het is onze trots u te mogen voorstellen:Hotel Yacht Mir?***** - Gentlemen Yacht anno 1916Deze Prachtig gelijnde Luxe Motor is in 2016 gebouwd op 22 Mtr als Alverna en heeft gevaren vanuit de Drecht steden . Heeft Vanaf 1924 gevaren als Egbert - is In 1928 verlengd tot 25,95 Mtr op de werf vooruitgang te Alphen Gouwsluis en opnieuw te boek gesteld als Janny in 1938 te luik te boek gesteld gevaren als Egbert - in 1959 opnieuw ingeschreven in Rotterdam als Elisabeth . is in 1998 te boek gesteld als Mir? ***** En na een voorontwerp van de bekende naval architect Andre Hoek te Edam geheel opnieuw gerestaureerd. Hoek tekende het schip naar klassieke lijnen ( als Gentlemen Yacht ) en heeft rekening gehouden met hedendaagse normen en opvattingen van luxe ,stijl en comfort. Het interieur is naar de stijl van de Spaanse kunstenaar Joan Mir?, naar wie het Salon Yacht is vernoemd. De Capt. en Architect Manuel Spielman restaureerde en verbouwde het schip. De Rederij Dutch Paradise + Capt. / Wtk . Mart tekenen voor een vaar technische perfectie en een optimale werktuigkundige staat. Miss Elly zorgde voor een luxe en gastvriendelijk interieur en een garantie dat het schip first Class wordt bemand met een gastvrije en zeer vakbekwame crew.Het Salon Yacht Mir?***** is 26 mtr lang, over alles - 4.55 mtr. breed en heeft een doorvaarthoogte van 3.50 mtr. en een diepgang van 1.25 mtr. Hierdoor is het Schip geschikt om binnendoor te varen van Ca Denemarken tot Zuid-Frankrijk. In de zomer van Mei tot Okt. vaart de Miro***** Private Carters - Fiets Vaarvakanties & Rivercruises en in Nederland Belgi? en Frankrijk voor div. internationale Touroperators en is de Haven Kanne & t, Bassin Maastricht de vertrek en thuishaven van de Mir? ***** prachtige havens met voldoende parking en full-service facility . De Miro***** heeft ook een Scheeps taxi voor Excursies of een bezoekje aan de Altstad van Maastricht. Eventueel kan de afvaart vanuit iedere mogelijke haven in Nederland, Belgi? of elders in Europa.De Mir? ***** heeft 6 luxe 2-persoons Comfortclass de luxe Scheepshutten, betimmert in kersenhout met in elke hut een eigen badkamer met douche, wc, f?hn, sport Massage apparaat, zitbankje, Sat. Color TV, DVD, radio, eigen safe, 220 volt boordnet, fax, telefoon en internet. Natuurlijk ook C.V. en Airco, welke hut-onafhankelijk te regelen zijn. De Mir?***** is een uniek schip , ontworpen om de passagiers op een comfortabele manier dicht bij de natuur te brengen . Het schip is zoveel als mogelijk op duurzaamheid aangepast : Alle verlichting is gebaseerd op LED. Elektriciteit word opgewekt door 1100 watt 24 volt zonnepanelen. De overtollige Solar energie wordt opgeslagen in accu?s voor later gebruik. Extra heeft de Mir?***** een Walstroom - Accu Laad inrichting voor Groene stroom Via het openbare Europees netwerk Autooplaadpunten ( New Motion ) .Het schip is goed ge?soleerd. Toiletten en scheeps dek worden gespoeld met Buitenwater. Het Afvalwater aan boord, wordt verzameld in aparte Grijs en Zwartwater tanks ( 8M3 ) en wordt afgegeven aan speciale afgifte stations. ( Certficat EOC Experts Verklaring environnementale Reservoir des eaux us?es) Ook word gewerkt met een Biologisch zuivering systeem. De restwarmte van de Generator en Motoren wordt gebruikt voor de Boiler & CV en om de rest van het schip te verwarmen of te koelen. Douches zijn voorzien van thermostatische kranen en waterbesparende douchekoppen. De meeste toestellen zijn A +++ gewaardeerd om water - en energieverbruik te beperken. Het Water is ontkalkt, waardoor de levensduur van de apparaten word verlengt en maakt de noodzaak voor extra poets middelen overbodig. Machine kamer is dubbel ge?soleerd tegen geluidsoverlast en Motoren zijn van geluiddempers voorzien. De Hoofd motor heeft een natte filter om fijnstof uitstoot te verminderen. Voor Hoofdmotor - Generator en bijverwarming word speciale Zwavelvrije diesel en zoveel mogelijk milieu vriendelijke smeer olie gebruikt . Technische gegevens:? Bouwjaar Mir? 1916 Werf Fa. D. Boot Alphen - Gouwsluis? Verlengt 1928 Werf Fa. D. Boot Alphen - Gouwsluis? 1e Restauratie 1928 2e 1998 - 3e in 2011 - 4e in 2014 ? Architect Andre Hoek. ( Hoek Design Edam)? Principaal Architect Kapt. Manuel Spielman . Interieur Ontwerp Miss Elly Bressers Principaal - Technical engineering + Techn .Hfd .ontwerp: Capt. Mart .van der Kleijn Dutch Paradise? Lengte 26 meter - 28 mtr over alles ? Breedte 4,55 meter? Hoogte 3,50 meter? Diepgang 1,25 meter? Waterverplaatsing 101,5 m3Passagiers:? Sfeervol dagverblijf met Hi Fi muziekinstallatie. Luxe Klassiek interieur ( by Gimar scheeps interieurbouw )? Open Haard? Stereo muziekinstallatie in salon en op voordek? Full-size pantry met vaatwasser, Microwave + Hete Lucht oven, grill, kookplaat en koelstore ( Siemens )? Comfortabele Hotelaccommodatie 12 pers. ( By Gimar & Tinnemans Floting solutions )? 4 x 2 Persoons Buitenhut, dubbel bed? 1 x 2 Persoons Buitenhut, 2x single bed? 1 x 2 Persoons Mastercabin, Dubbelbed? 1 x Deckhand kooi wheelhouse? Elke hut luxe eigen badkamer met douche, toilet, wastafel, centrale verwarming, Airco, volg satellietontvanger ,v colour TV / dvd, / radio ,safe, f?hn, rookmelder en reddingsvesten. Sport massage apparaat? Groot zonnedek, windgeschut en overdekt achterdek.Engine Room:? Powered bij DAF DH 825-116 Kw 2200 toeren ( Full Revisie 2020 By VINK Sliedrecht / DAF Diesel )? Glenndining Elektronische Motor en keerkoppeling bediening ( Made by Guido willems Yacht service )? i Dong Hydraulische keerkoppeling Dmt 140 1 op 3,5 ( Made by Gebr. Lugthart - Heijningen) ? Electra 220-380-24-12 volt (Made By Visser en van Dijk Maasbracht )? CV installatie + Airco + boiler running system ( Made By Van Lier Maasbracht )? 6000 Liter drinkwater? 3500 Liter gasolie, 100 liter smeerolie? 85,5 cm 5-Blad schroef + 4 Blad Reserve schroef ( Made By Den Hartog )? De Waal seals + volautomatische schroefas smering ( Made by De Waal )? Hydromotor 270 KGF? Generator 380 / 220 23 KVA, 50 Hz ( Made by BW Generator Techn. Groningen )? Noodstroom Generator Honda 220 / 24 3 KVA 50 Hz? 1 x Hydrofoor Drinkwater + 1 x Hydrofoor Buiten water - 3x Luchtontvochtiger ( Made By Trotec )? Dekwaspomp, Bluswaterpomp? Zonne-energie Solar generator 1100 Watt 24 Volt ( Victron / Made by Visser en van Dijk )? 1 x omvormer 5000 watt /24 v / 220 v ./ 100% gestabiliseerd? 1 x Combi omvormer / acculader automaat 110 AMP - 5000 watt /24 v / 220 v ./ 100% gestabiliseerd? 1x Accuwacht / Automaat startpiloot Generator set ? 950 AMP. uur noodstroom,? 100 AMP. acculader Noodpack .20 AMP Elektronische Druppellader start accu's? Centrale Volg Sat HD-TV inst. ( Made By Travel Vision )? Tender to Miro 4 pers.Certificaten: . Europa Nr . 3010316? Vaargebied 2-3-4, incl. Rijn A1-A2-B tot Bazel? Meetbrief HN7253 T/M 2026 . CVO + S.I. Certificaat van onderzoek Rijnvaart nr. SI 12279R geldig T/M 2026? EFM / EOC International Seafty Certificate.***** passagiersvaart geldig T/M 2026. Certificaat Declaration environnementale Reservoir des eaux usees EOC Experts geldig T/M 2026. Rijnvaart verklaring KIWA .Exploitatie vergunning / Certificat du Exploitation ( E.U Brussel ). Radio VHF Certificaat Telecom - Call Sign PH6596 . Certificate of Ropes LankhorstDiversen:? 2 Electrische sputpalen + elektr. anker + verhaal winch ( Made by Lugthart - Heijningen) ? 400 volt 25 pk Boegschroef ( Powered by Kalkman )? Brandblussers - Rookmelders en Vluchtmaskers? Reddingsmiddelen + zwemvesten ? Led contourverlichting + Led dek verlichting? Schijnwerper + remote bediening? 2 x Boeg Schijnwerper 85 watt Led.? Groot stuurhuis? Elektrisch + proportionele besturing hydraulisch stuurwerk ( Made By Visser en van Dijk ) ? Hydraulisch stuurwerk - Buiten + Binnen stuurstand,- Nood stuurwerk elektrisch + hand Hydraulisch ( Made by Trydo Drachten )? balans Roer + Hennegat koker en Tunnel + Deelbare schroefas installatie ( Made by Anton Lugthart - Heijningen) ? Boordcomputer, Printer internet - Wi-Fi ( R&R Automatisering ) ? A I S Transponder Alphatron. ? Inbraakalarm, + Camera + Video bewaking + GSM Melding . Elke Hut een Medisch Alarm Via Gsm? 3 x navigatie Camera + Monitoring . 2 x Bilge alarm + 2x lekalarm + GSM Melding + automatisch lens systeem ? 2 x Marifoon + gsm ? Navigatie Computer + Alphatron Log + Gps en Kaartplotter ? Navigatietafel + Tresco ( Visser en van Dijk ) ? Alphatron River Pilot + Bochtaanwijzer. ( Visser en van Dijk ) ? JRC / Alphatron Compact Radar JMA 1030 ( Visser en van Dijk ). Extra Walstroom - Laad inrichting Groene stroom Via openbare Europees netwerk Autooplaadpunten ( By New Motion )? Storeroom? 2 x Diepvries en 3x koelstore? Vuilwatertank en grijswatertank + Wal pomp en afgifte slangen ( Made by Guido willems Yacht service ) ? Wasmachine en droger ( Miele )? 6 Lekcompartimenten met 6 lenspompen + 3 Lek SchottenSports en games:? 4 Persoons tender Whaly 310 met 6 pk motor? 12 E - Bikes Victoria e Trekking 7.5 ***** ? Barbecue? Boogschietmateriaal? Darts? Fietsroutekaarten? Golf sets? Jeu de Boules? Sportduik en snorkelmateriaal? Uitgebreid cultureel walexcursie programma? Diverse spellen? Nordic Walk poles