Algemene gegevens |
BHS-nummer |
Scheepsnaam |
Type schip |
Gebouwd van |
Bouwjaar |
Werf |
Plaats van de werf |
15351 |
De Looie Pijp |
Sleep- of duwboot, overig |
ijzer |
in 1965 |
W.W. Eltink Werf |
Beneden Leeuwen |
|
Gebied en vracht |
Oorspronkelijk vaargebied |
Oorspronkelijk soort vracht |
Huidige ligplaats |
Maas & Rijn, Regio Rotterdam Rijnmond tot aan Duitsland |
– |
Onbekend |
|
Illustraties: |
|
Klik op de thumbnail voor een grotere illustratie (opent in een nieuw venster). |
|
Maten |
Lengte |
Breedte |
Diepgang |
Holte |
Tonnage |
Hoogte mast |
14 m 14 cm |
4 m 05 cm |
1 m 20 cm |
– |
15,000 ton |
– |
|
Motoren: |
Merk |
Type |
Serienr. |
Bouwjaar |
Nieuw of gereviseerd? |
Jaar geplaatst |
Jaar afgedankt |
MWM - Motoren Werke Mannheim |
RHS 518 S |
22623 |
1965 |
– |
– |
– |
|
Bijzonderheden |
Oorspronkelijk: Spida I (1965) - T. Brugman en Zn te BarendrechtEWT 10 (1976) - Europese Waterwegtransport BV EWT te Rotterdam/Nederlandsche Rijnvaartvereeniging te RotterdamBarca II (1993) - Barca Holding BV te RidderkerkDekaai I (1995) - E. de Koning te RotterdamDekaai I (1996) - Dekaat Scheepvaartonderneming BV te RotterdamRobert Wessel (?) - Dhr. I. Baks te WoudrichemDe Looie Pijp (?) - Dhr. M.H.J. Savelkoul te BennekomDe Looie Pijp (2022) - Dhr. K.J. van Zwol |
|